Tuesday, February 26, 2019

Such an inspiration : Grant Cardone




Image result for grant cardone

Assalamualaikum guys๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜™ So today, Belle nak share pasal PERUBAHAN (CHANGE). Semua orang nak berubah atau semua orang akan melalui perubahan sama ada suka atau tak, sedar atau tak. Tapi sanggup ke korang nak berubah??

Sebut tentang perubahan, Belle suka seorang influencer #1 dalam Forbes 25 iaitu Grant Cardone. Dia ni memang seorang yang sangat berpengaruh di Amerika dan memang suka perubahan . Moto dia 10X iaitu apa-apa yang dia buat, mesti dia akan gandakan 10X. Nak untung?10X..nak rumah sebiji?10X ....Grant Cardone ni sentiasa melakukan perubahan dan dia selalu cakap, "CHANGES START WITH WHAT YOU DO, NOT WHAT YOU THINK" Kalau nak berubah ke arah kebaikan, buat la kebaikan tu..Jangan pikir dalam kepala je!

Kadang-kadang, kita sebagai manusia (termasuk Belle!okay) suka baca quotes yang akan melegakan hati kita kan? Tak kisah la dalam bisnes ke, dalam relationship atau apa-apa je. Pernah terfikir tak, kebanyakan quotes akan suruh kita lay low, stay quiet and work on your dreams (antara contohnya, nak details pergi cari lagi sendiri ๐Ÿ˜‡) tapi Grant Cardone ni akan buat kita berfikir sebaliknya. Dia akan bagi nasihat untuk kita kejar duit tu supaya impian kita tercapai. Bukan duduk diam saja! Sebaliknya kita berusaha cari duit dan ubah kehidupan kita.

Salah satu nasihat Grant Cardone dalam salah satu talk yang dia buat adalah menyuruh kita (manusia) ni yang introvert untuk berubah kepada EXTROVERT. Cuba perlahan-lahan pun takpa sebab sekali kita dah dapat rentak, kita akan mula rasa perbezaannya. Ni sesuai bagi korang yang berbisnes. Latih diri korang untuk jadi EXTROVERT.

Image result for grant cardone
Memang perasaan kita akan jadi takut pada mulanya tetapi, bila kita dah selalu buat, kita akan rasa nothing! DREAM BIG AND 10X YOUR DREAM!

By the way, kalau kat Asia, kita ada #1 influencer Asia iaitu DR Azizan Osman jugak tau. Grant Cardone ni #1 WORLD. Mereka berdua ni memang sangat menginspirisikan saya. 

No comments:

Post a Comment

Pengalaman aku memanjat Mossy Forest (Unplanned)

Hi guys..so today Belle rasa nak throwback la masa Belle pergi short vacay masa tahun lepas. Actually 'shortvacay' ni unexpected da...